16/4/11

Las nuevas Gitanas

Tota la vida vivint al costat de gitanos al Prat... i ves per on la primera conversa profunda que tinc amb algú d'ells es a Colombia... si es que....

Nova entrada de l'Anna al blog de El Mundo: Ellas.

Las nuevas gitanas

Aparte de los estereotipos y prejuicios que pesan sobre los gitanos, la mayoría de nosotros sabemos poco sobre este pueblo milenario originario de la India. Ellos viven de forma endogámica para defenderse de la persecución que han sufrido mundialmente por ser diferentes, por no acatar los valores ni los patrones de una sociedad capitalista e individualista. Y nosotros los ignoramos. ¿Para qué acercarnos a un colectivo de quien se dice que son unos ladrones, unos embusteros y unos machistas redomados? En Colombia las cosas están cambiando y quien lleva el timón del nuevo rumbo es Dalila, una joven que asegura que “el mundo vive una revolución a manos de las mujeres”.

Continueu llegint l'entrevista fent click aqui


2 comentaris:

  1. Efectivamente de la India, por eso tienen tan arraigado el espiritu de casta. Deberian de dejar de ser tan racistas y de despreciar a los payos, que no estan aquí para que se aprovechen de ellos.

    ResponElimina
  2. Hola "El periódico de el prat".... a quants gitanos coneixes? TOTS els gitanos que coneixes son racistes? TOTS desprecien als "payos"? I TOTS s'aprofiten d'ells?

    Estaria be que especifiquessis una mica... les generalitzacions... que vols que et digui.. fiquen a tothom dins el mateix sac... i tots el gitanos son iguals?

    Haig de pensar que TOTS els pratencs pensen que els gitanos son racistes perque tu ho pensis així?

    T'aconsello que parlis abans amb uns quants gitanos i després podras dir el que, els gitanos amb els que has parlat, pensen.

    Una de les coses que he aprés mes amb aquestes entrevistes que realitzem es que precisament les generalitzacions nomes serveixen per a mostrar el que nosaltres pensem o tenim dins, no pas la "realitat", si es que n'hi ha alguna de realitat.

    Aleix

    ResponElimina